10 vanliga frågor från användare

  1. Hur ändrar jag mitt omdöme eller betyg? 
    För att ändra ditt omdöme eller betyg behöver du logga in på ditt användarkonto på reco.se. Klicka här för att logga in, vid frågor kontakta kundtjanst@reco.se
  2. Hur ser jag mina tidigare lämnade omdömen?
    Logga in och klicka på knappen “Profil”
  3. Hur gör jag för att lämna ett omdöme på reco?
    Sök upp de företag du har haft en kundrelation till och vill recensera på Reco. Klicka sedan på “Skriv ett omdöme”
  4. Har du problem med att logga in?
    Har du glömt ditt lösenord kan du enkelt återställa det via följande länk eller kontakta oss per mailadress kundtjanst@reco.se.
  5. Var visas mina omdömen?
    När du har sparat ditt omdöme publiceras det publikt på företagets Recosida.
  6. Behöver jag ett användarkonto för att kunna använda Reco? 
    När du har lämnat ett omdöme på Reco skapas ett konto automatiskt kopplat till din mejladress. För att logga in klickar du här
  7. Tar Reco bort omdömen?
    Reco tar aldrig bort ett omdöme lämnat av en kund till företaget förutsatt att personen bakom omdömet efterlever våra medlemsvillkor
  8. Vad innebär en granskning av ett omdöme?

    Det innebär att vi kontaktar användaren bakom omdömet och ber om ett underlag som kan styrka en kundrelation mellan användaren och företaget. 

  9. Vem får lämna ett omdöme på Reco?

    Den som vid något tillfälle har haft en kundrelation till företaget i fråga, t.ex. genomför ett köp eller försöker köpa en tjänst eller en produkt från ett företag. 

  10. Är omdömena på Reco att lita på?
    För att lämna ett omdöme på Reco behöver man alltid ha haft en kundrelation till de företag man recenserar. Omdömet är kopplat till kundens riktiga namn samt mejladress som säkerställs med hjälp av BankId verifiering.