Vanliga frågor & svar under provperioden

Här har vi samlat vanligt förkommande frågor inför en provperiod. Saknar du någon fråga, låt oss veta så lägger vi till den!

Innehåll:

 

Förbinder jag mig till något?


Nej, vår kostnadsfria provperiod avslutas helt automatiskt efter 2 månader. Vi har ingen automatisk förnyelse, ingen bindningstid och du behöver inte lämna betalningsunderlag.


Vi har en omdömesgaranti och efter det är vi såklart övertygade om att du är lika nöjda som alla våra partners som samlar in omdömen år ut och år in!


Recos omdömesgaranti - så här funkar det

Jag har återkommande kunder, får de en inbjudan om att lämna omdömen vid varje köp?


Nej, dina återkommande kunder kan få en inbjudan om att lämna omdöme max 1 gång per år (med 365 dagars mellanrum). 


Detta hanteras automatiskt via vår plattform och är därför inget som du som företag behöver tänka på - oavsett om du samlar in via företagskontot eller via integration mot ditt affärssystem.

Hur ser en omdömesinbjudan ut som mina kunder får?

 

Nedan finner du en bild på inbjudan. 

> TestCo kommer att bytas ut mot ditt företagsnamn (samma som på din Reco-profil)

> Namnet Björn byts ut mot din kunds förnamn

 

Skärmavbild 2023-06-05 kl. 09.47.38

Tycker kunderna att det är jobbigt att vi gör utskick till dem?

Nej, de allra flesta upplever idag det som professionellt att du ber om feedback efter genomfört köp/genomfört uppdrag. 


Genom att bjuda in dina kunder via Reco gör du det enkelt för dina kunder att lämna ett omdöme, samtidigt som du samlar alla dina omdömen på en och samma plattform.


På så vis får du snabbare ett större antal omdömen att visa upp!

Hur många lämnar ett omdöme/svarsfrekvens?

Vi har en svarsfrekvens som i snitt ligger på 20%, samt runt 8% för e-handel.


Svarsfrekvensen varierar beroende på vilken bransch som du är verksam i samt vilken relation du har till dina kunder. 


Det påverkar alltså huruvida du jobbar i nära kontakt med dina kunder eller aldrig har någon personlig kontakt med dina kunder. 


Om du vill veta hur svarsfrekvensen ser ut i just din bransch, så är du mer än välkommen att höra av dig till oss!

Vem får skriva ett omdöme om mitt företag på Reco?

Som på alla plattformar idag så kan vem som helst även skriva ett omdöme på Reco.


MEN, på Reco måste personen i fråga verifiera sig med mobilt bank-ID (om de inte har blivit inbjuden av företaget). På så vis kan du alltid koppla personen till ditt kundregister.


Det är alltså bara personer med en kundrelation till företaget, vars omdömen som får stå kvar.


Finns det ingen kundrelation, så kommer vi med andra ord att ta bort omdömet. 

Kan jag ta bort omdömen om mitt företag på Reco?

Du kan inte själv radera ett omdöme på Reco - tänk om vi gav alla företag möjlighet att själva ta beslut om vilka omdömen som skulle finnas kvar!  


Däremot så kan du självklart rapportera ett omdöme på Reco och omdömet kan då komma att granskas, samt tas bort om det bryter mot våra användarvillkor.


- Omdömet får ej innehålla rasistiskt eller sexistiskt innehåll och personen som har skrivit det får inte heller ha gått till personangrepp.

- Den som lämnat omdömet har ingen kundrelation till ditt företag. 

Hur lagrar vi kunduppgifter/hur länge/vilka kunduppgifter

Vi följer självklart Dataskyddsförordningens (GDPR) rådande riktlinjer och du hittar all information i vårt integritetspolicy: https://www.reco.se/info/integritetspolicy

Bindningstid efter provperioden?

När du har upplevt effekterna av omdömen under denna 2-måndersperiod tar du ett aktivt beslut i att fortsätta samla in omdömen långsiktigt.


Vid signering är det första året (12 månader) av samarbetet bundet (månadsbetalning som standard).


Efter 12 månader övergår det till ett flexibelt månadsabonnemang, utan bindningstid samt 3 månaders uppsägningstid.

Vad kostar det?

Som partner betalar man idag från 895 kr.

Det som gör att priset kan variera är hur stort ditt bolag är (vi har till exempel ett Starter-pris för nystartade bolag) samt vilken lösning som passar bäst för dig.

I priset ingår hela tjänsten med obegränsade utskick, widget på hemsidan samt möjlighet till offertförfrågningar med mera.