Reco Sverige | Certifierad Partner

Öka konverteringen på era google-annonser med Google Seller Rating

Visa upp hur nöjda kunder ni har med Reco och Google Seller Rating. Reco har numera, som enda svenska sajt, ett licensavtal med Google för att samla in kundomdömen och synliggöra dessa i Google-annonsering. Google Seller Rating eller Säljaromdömen är ett tillägg till Google Ads för att visa upp dina kundomdömen direkt i din Google-annons.

För att synliggöra företagets säljaromdömen behöver ni samla in kundomdömen med Reco och därefter uppfylla följande kriterier: 

  • Genomsnittligt betyg ska vara minst 3,5 av 5 stjärnor för textannonser
  • Mer än 100 omdömen senaste året (Google kvalificerar vilka som räknas)
  • Annonsens domänadress ska matcha domänen där betygen återfinns


Här går vi igenom steg för steg hur du kommer igång

Google_Seller_Rating_Reco.001

Ta del av vårt webinar om Google Seller Ratings

Här kan du ta del av vårt webinar om Google Seller Rating. 

Recos Produktchef Björn Widmark och Marcus Lind, Paid Media Specialist på Burstit går under detta webinar igenom det ni behöver veta för att komma igång med Google Seller Rating, och kundomdömen på nätet. Bland annat pratar de om: 

  • Vad Google Seller Rating är och hur det kan gynna ditt företag
  • Konkreta tips på hur du som inte är kvalificerad kommer igång

Ta del av materialet

Fyll i formuläret nedan så skickar vi det inspelade materialet till din mail. 

Google_Reco_Seller_Rating

1. Hur fungerar Google Seller Rating?

Google samarbetar med knappt 30 omdömessajter i hela världen. Reco är numera en av dessa omdömessajter som samarbetar med Google för att presentera riktiga omdömen från företagens kunder i Google-annonser. Google får alla Recos omdömen och sammanställer alla recensioner som speglar kundernas åsikter om företaget.

Du som företagare debiteras inte extra för säljaromdömen när de visas i era Google Ads. När någon klickar på din annons med Google Seller Ratings debiteras ni som vanligt för klick på er annons. Annonsen blir helt enkelt bara bättre men utan extra kostnad.


Screenshot 2022-08-23 at 16.04.26

2. När visas omdömena?


Säljaromdömen eller Seller Ratings visas när ett av följande kriterier är uppfyllda:

  • Google har mottagit tillräckligt många unika omdömen under de senaste tolv månaderna. Antalet kundomdömen som krävs kan variera och är en löpande bedömning som Google gör. En bra tumregel är att de flesta företag kan få Säljaromdömen aktiverat när de har samlat in 100 eller fler kvalificerade recensioner.
  • Google eller Reco har genomfört en grundlig granskning av din webbplats.

Google kan välja att inte visa säljaromdömen när omdömestexten inte är relevant eller saknar koppling till det som marknadsförs i en viss annons. Kundomdömen från användare i ett visst land sorteras automatiskt till företagets Säljaromdöme i det specifika landet om domänen finns i flera länder.


MAIN (0-00-06-45)

3. Är ni redan kvalificerade för Säljaromdömen?


Google gör alltid sin egen bedömning om ett företag är kvalificerat för Seller Rating. Du kan enkelt få reda på om ni redan är kvalificerad genom att fylla i din mejl och webbadress här nedan. Du får ditt resultat direkt efter att du fyllt i formuläret.


Screenshot 2022-08-23 at 16.05.01

4. Hur börjar jag samla in omdömen? 


Vi har dem senaste 15 åren specialiserat oss på att hjälpa företag att samla in omdömen från sina kunder. Eftersom ett av Googles kriterier är att du behöver samla in ungefär 100 kundomdömen på 12 månader är det viktigt att så många av dina kunder som möjligt vill skriva ett omdöme.

Om du vill få en uppskattning på hur många omdömen just ert företag skulle få kan du fylla i det här formuläret så skickar vi ett mejl med antal omdömen ni bör få in:


Om du inte kommit igång men är nyfiken på hur det fungerar att samla in omdömen kan du starta en två månaders kostnadsfri testperiod hos Reco. Under testet får ni samla in obegränsat antal omdömen. Självklart får du en personlig kontakt med någon av våra omdömesexperter som hjälper er att optimera insamlingen av era omdömen.

Starta igång med din profil helt kostnadsfritt i 2 månader!

Du får följande
  • Fritt antal omdömen under provperioden
  • Möjlighet att bli Rekommenderat Företag 2022
  • Personlig omdömesexpert som guidar dig rätt


Kom igång och samla in kundomdömen för ditt företag

  1. Ange era kontaktuppgifter i formuläret

  2. Vi ringer upp dig och pratar igenom hur Reco ska samla in era omdömen 

  3. Ni får möjligheten att testa tjänsten kostnadsfritt

  4. Vi hjälper er att nyttja kundomdömena på bästa sätt

  5. När ni har upplevt effekten av era kunders omdömen väljer ni om ni vill fortsätta att nyttja Recos tjänster

Prova på Reco

Fyll i formuläret nedan. 

Vi kommer att skicka ett mail med bekräftelse. 

Screenshot 2024-07-30 at 10.42.42

Har du ytterligare funderingar om Reco?

Prata med någon direkt i vårt team

Vi guidar företag dagligen hur de ska arbeta med sina omdömen, prata med någon av våra specialister du också. Välkommen att boka in en tid som passar för ett samtal i kalendern nedan. 

 

Detta visste du inte om omdömen

98 % läser omdömen innan de anlitar 
ett företag

72 % av kunderna inleder inte ett köp förrän de läst kundomdömen

94 % av kunder ger betyg 4 eller 5 när de blir tillfrågade att lämna ett omdöme

logo_regular_rgb_white

Varför kan du lita på våra kundomdömen?

Sedan starten 2007 har vi fokuserat på att samla in autentiska omdömen från uppriktiga kundupplevelser om olika företag. För att vara en trovärdig källa för kundomdömen bestämde vi redan från start att:

  • Vi tar aldrig bort negativa omdömen
  • Våra omdömen ska beskriva kundupplevelser
  • Vi ska kunna identifiera personen bakom varje omdöme
  • Det går inte att “köpa bort” omdömen
  • Förbjuda incitament i utbyte mot omdömen

Vår företagskultur är sprungen ur övertygelsen att alltid återge en uppriktig bild av kundernas upplevelse av olika företag. Vår drivkraft är att du alltid ska kunna lita på våra kundomdömen och faktum är att det är just det som särskiljer oss från andra omdömessajter.